tisdag 10 mars 2020

Swakopmund

Vi kom fram till Swakopmund vid lunchdags och delades in i rum. Vi valde att bo i det stora rummet för 19 personer. Vi fick också veta att om vi ville hoppa fallskärm skulle vi göra det idag kl. 14, vi var framme klockan 13, så det var snabba ryck! 


Vi åkte iväg till fältet där vi skulle hoppa och jag blev den första som hoppade. Vilken fantastisk känsla. När jag kom ner var jag helt hög i ca 10 minuter. Tyvärr fick resten av gruppen vänta in vädret och de var inte säkra på om dom skulle få hoppa, jag fick hoppa tillsammans med ett par utanför vår grupp så jag var ensam i min känsla, och de andra var lite besvikna över det. Malin fick sen tillslut också hoppa, så vi var iallafall två som fick dela känslan. Precis när Mattias, Tobias och Jacob skulle hoppa blev det inställt så då fick vi åka tillbaka. Gruppen var såklart besvikna och jag blev påverkad av det men var supernöjd med min upplevelse av hoppet.


När vi kom tillbaka flyttade vi in i vårat rum och sedan gick vi ut och åt middag innan läggdags! 


Dagen efter hade jag, Malin & Jossan bara en hängdag där vi gick omkring i stan och shoppade lite, gick ner till havet och sedan gick vi tillbaka till vårat hostel, då började vi göra oss iordning inför kvällens pink party. Ännu en gång blev det succé. Vi tog över en bar i stan, det var väldigt roligt men efter ett tag kom det mycket folk som inte var med i vår grupp och vi fick inte längre önska musik och så, så då dog festen lite. Vi fick också veta att två i vår grupp var med om ett rånförsök på vägen hem, så vi beslutade oss att gå hem i grupper. Jag gick i min helrosa utstyrsel med enhörningshorn och gosedjur längst fram tillsammans med Johannes med hello Kitty magtröja och Jacob i klädd nattlinne och älvevingar, och är helt säker på att ingen skulle vågar råna oss! 


Dagen efter pinkfesten blev också en chilldag, vi åt frukost i lugn och ro och sedan gick vi ner till havet och badade lite innan vi åt lunch. Den åt vi på en supergod fiskrestaurang nere vid havet, sedan gick vi tillbaka till hostelet och Jossan behövde sedan besöka läkare så jag följde med henne till sjukhuset. Det var spännande att få se ett välfungerande sjukhus. Det var ett privat sjukhus och vi fick service på en gång för det var inga andra patienter där. När vi kom tillbaka tog jag en tupplur, organiserade min packning och sedan väntade vi på våra kamrater som hade varit på utflykt innan vi avslutade dagen med en middag. 


Sista dagen hade jag bokat in mig på en delfinkryssning så vi åkte iväg på morgonen till ett ställe utanför Swakopmund där vi fick gå ombord på båten, vi fick en liten kompis med oss en bit i form av en säl. Efter ett tag så kom delfinerna och simmade med oss, det var så häftigt och det var verkligen ingen jakt efter delfinerna vilket jag blev lite orolig för ett tag. Sen åkte vi ut till en sälkoloni och tittade på sälarna innan vi åt ostron, småplock och fick lite bubbel. Väldigt trevlig utflykt! Sen gick jag & Jossan och vilade lite innan vi åt en sen lunch eftersom vi skulle iväg på ridning.


Vid 17 blev vi upphämtade av en kvinna som tog ut oss till stallet där vi blev tilldelade våra hästar. Jag fick en häst som heter Sydney. Han var inte riktigt kompis med de andra hästarna så så fort vi kom i närheten av dom blev han tjurig och skulle småbitas och sparkas. Men efter att tag slappnade han av lite och vi hade det jättemysigt. Vi fick rida i månlandskapet i solnedgången och det var så fantastiskt vackert! Vi avslutade sedan kvällen på innergården på vårat hostel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...