tisdag 10 mars 2020

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Däremot började vi dagen med en supergod frukost på longstreet och hann med en sväng i det muslimska området bo kaap där alla husen har väldigt fina färger. Därefter tatuerade jag mig och under morgonen hade jag börjat bli lite taggad ändå på staden. Jag planerade in ett besök på taffelberget för det ”måste man ju göra”, men hade verkligen ingen lust att stressa mig dig. Så jag, Malin, Jossan och viktor tog en Uber till Camps bay och åt på en supergod fisk-& skaldjursrestaurang där man fick sushi till förrätt och välja färsk fisk ur en disk. Vi tog sedan en eftermiddagsdrink på en rooftop bar innan vi återvände till hostelet. Där mötte vi upp ett gäng för att gå ut & äta. 

Dagen efter hade vi bokat en heldagstur med vinprovning, vi blev upphämtade kl 8 av våran guide Mark. Vi fick besöka 5 vingårdar och prova totalt 23 olika viner. Det var en så himla mysig dag att få åka runt bland vingårdarna med sina fina vänner, dricka gott vin, äta god mat och bara mysa i solen. Dagen avslutade med en fantastisk ankparad där ankorna sprang på led, jag höll på att skratta ihjäl mig för det såg så hysteriskt roligt ut. När vi kom tillbaka till hostelet packade jag ihop mina grejer inför morgondagen, och sedan hade vi avslutningsmiddag hela gänget. Vi avslutade sedan kvällen på beer house. 

Morgonen efter gick vi egentligen bara och åt frukost, kollade igenom packningen en sista gång och sedan var det dags att ta farväl av Kapstaden och några av våra nya vänner som skulle stanna där. För oss andra började den långa långa färden hemåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...