tisdag 10 mars 2020

Ngepi


Alla hjärtans dag. Vi lämnade Botswana och Maun för att ta oss till Namibia och campingen Ngepi. Dagen till ära skulle vi ha alla hjärtans dag partaj och börja efter gränsen. Dock var det en extremt varm dag och alla var ganska påverkade av värmen så vi orkade inte börja. 


När vi kom fram till campingen tog jag & Malin in på rum då hon hade blivit tipsad av sin mormor att göra det. Vi fick ett trähus med utsikt över floden. Det var två sängar med myggnät och sen var det som två fasta väggar och de andra var upprullade, vi hade också en hängmatta och några campingstolar. 



Vi hade lite förfest i vårat hus innan middagen, middagen bjöd rosa bussarna på och vi fick prova på antilopgryta. Efter det gick vi till baren & hängde. Där träffade vi några grabbar bl.a. en av killarna som var manager för stället. Vi pratade med dom hela kvällen innan det var läggdags och det blev väl ungefär resans andra sena kväll. I vanliga fall får vi och lägger oss mellan 21-22, men nu var hon nog närmare 02, men jag hade faktiskt 0 koll på klockan.


På morgonen efter mådde jag som jag förtjänade och förmiddagen gick åt att försöka återhämta sig genom att bada i en bur dom har gjort i floden som skydd för flodhästarna och krokodilerna, men vid lunch tog jag en öl och satte mig vid grabbarna igen som hade hängt där hela förmiddagen. Dom bjöd på både öl & jäger och helt plötsligt var det fest igen. Jag blev sedan inbjuden till safari om jag ville och så kunde jag ta mig mig några kompisar så vi var 6 stycken som följde med på fest i game reservet. Det var en riktigt rolig och helt urspårad fest, när vi kom hem hann vi duscha och äta middag men sen blev det faktiskt en riktigt tidig kväll för mig för dessa dagar hade tagit ut sin rätt. Jag var dessutom matlag dagen efter kl. 06. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...