tisdag 10 mars 2020

Gansbaai

I Gaansbai kan man bland annat åka och titta på hajar, vilket var dagens aktivitet. Vi fick komma till kontoret och äta frukost och få lite debriefing om aktiviteten innan vi åkte ut på havet. Jag hade inte bestämt mig än om jag skulle ner i buren så jag höll mig lite i bakgrunden och uppe på flybridge. Vi väntade och vi väntade, men hajarna behagade inte komma idag. Efter tre timmar var vår tur över så vi fick åka tillbaka. Lite bittert blev det när vi fick höra att de andra i vår grupp hade fått se en kopparhaj, vi var uppdelade i två båtar. Som plåster på såren fick vi en voucher som skulle gälla resten av livet och då bestämde vi att vi skulle åka tillbaka våran första heldag i Kapstaden för att göra ett nytt försök, när vi ändå var här i närheten. 


Efter så fick vi som hade varit med på turen åka med Bill-bussen, det var trevligt, men det kändes som att komma hem när vi kom hem till Bull igen! Sedan åkte vi till Betty’s bay och kikade lite på pingviner innan vi åkte vidare till våran camping.


Där blev det avslutningsmiddag med grillat, bl.a struts som var sjukt gott! Malin hade även kommit med en idé att vi skulle utse resans.... så det gjorde hon och jag. Det blev en fantastisk rolig kväll och jag ville aldrig gå och lägga mig. Dock hamnade jag på taket mellan Anna & Johannes och vi låg och fnittrade i typ 1 timme innan vi somnade och jag sov kanske min bästa natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...