tisdag 10 mars 2020

Cape Agulhas


Idag hade vi sen frukost vilket innebar sovmorgon, eller för mig - mer tid att titta på lamorna & alpackorna. Han som hade stället kom och öppnade shopen tidigare till oss så vi kunde köpa kaffe. Jag fick kanske den godaste cappuccinon jag druckit, men världens vackraste utsikt! 


Vid 10-tiden kom vi fram till ett köpcenter där vi spenderade några timmar och åt lunch, innan vi hoppade in i bussarna igen och åkte mot cape Agulhas, Afrikas sydligaste spets. Det var oerhört vacker natur. Vi fick en liten stund där innan vi åkte vidare ca 10 mil till vår camping. Vi skulle egentligen bo där vid cape Agulhas men dagen efter skulle vi dyka med vithajar och för att vi inte skulle behöva gå upp allt för tidigt bytte vi camping. 


Idag har varit en jobbig dag för mig då det har varit mycket tid att tänka och reflektera. Dagarna går så himla fort och även om det är en vecka kvar av resan så känns det som att resan typ tar slut när vi kommer till Kapstaden, eftersom det inte blir någon mer buss då och jag misstänker att gruppen kommer splittras en del. Det är jobbigt att tänka på och även om jag försöker tänka positiva tankar så bryter liksom vemodet igenom. Jag blir ledsen även när jag tänker på alla fantastiska saker vi har fått vara med om, för att jag vet att vi snart inte kommer få uppleva något mer tillsammans. Det är jobbigt att gå med dessa tankar när man vill få ut det mesta av sista tiden. Men jag hoppas att det blir bättre under morgondagen när jag återigen ska få uppleva något jag drömt om sedan barnsben! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...