onsdag 12 februari 2020

Maun

Imorse vaknade jag 05.15 och klättrade ner från taket för att möta en vacker, men något molnig soluppgång. Jag satte mig nere vid vattenhålet för att eventuellt få säga hejdå till några elefanter. Men dom var morgontröttare än vad vi var så det blev inget farväl. 


Däremot fick vi se både elefanter & giraffer längs vägen påväg till Maun. Vi var framme lagom till lunchdags och fick lunch & lite info om de aktiviteter vi kan göra här. Sedan var det poolhäng hela eftermiddagen.


Vid middagstid tog vi taxi in till en indisk restaurang som vi hade kollat upp innan. Vilken fantastisk restaurang! Superbra service & jättegod mat. Efter maten kom det fram en man som ursprungligen var från Tyskland men som flyttade hit för 20 år sen. Eftersom det var hans, vad vi förmodar, lokala pub fixade han jägershots till oss trots att vi insisterade. Ägaren till restaurangen fixade sedan att två av hans servitriser skjutsade oss hem mot att vi skulle berätta om restaurangen för våra vänner. Jag och Malin fick mysa i bakluckan. Något av det bästa & busigaste jag vet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...