lördag 25 januari 2020

Stonetown


Idag tog vi sovmorgon och åt frukost vid 9 tiden. Sedan tog vi taxi in till stan för att gå vilse i gränderna i Stonetown. Dock var vi inte så bra på att gå vilse för att vi gick typ runt i en cirkel. Vi kikade lite i affärer och sen åt vi tapaslunch på en restaurang med balkong ut mot en av gågatorna, och till efterrätt blev det en magisk gelato. 


Värmen är så tryckande här vilket gör att jag blir så trött, så efter lunchen åkte vi tillbaka till hotellet för att bada lite i havet. Jag kan känna lite stress över att jag är så trött och inte gör massa turer, nu har det varit så på de två senaste ställena. Men jag försöker tänka att det är helt okej, jag har ju jobbat som en tok hela året inför denna resa och första veckan här var så intensiv, nu känns det så skönt att kunna landa, få njuta av riktig semester och lära känna alla nya personer ännu bättre. 


På kvällen åkte vi in till matmarknaden, där strosade vi omkring och åt avokado, Zanzibar pizza (typ som en inbakad crêpes) och drack en sååå god juice. Sedan försökte vi leta rätt på en bar för att ta en öl men hittade ingen som passade så vi åkte tillbaka till hotellet för att ta en öl i baren här och avrundade kvällen så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...