tisdag 28 januari 2020

Stonetown -> Nungwi

Idag förflyttade vi oss från Stonetown till Nungwi. Här bor vi på ett riktigt lyxigt resort med pool & stranden precis vid hotellet. Det känns så härligt med några dagar med bara sol, bad & att bara vara. 


På vägen stannade vi på en kryddtur, själva kryddturen var ganska långtråkig faktiskt, det var lite roligt att se alla växter men det var långdraget. Det roligaste var att få smaka kardemummakärnor, kanelkärnor, peppar & gurkmeja. Lunchen var dock helt fantastisk och jag tror turen hade varit roligare om det var en mindre grupp. 


När vi kom fram till nya hotellet tog vi ett snabbt dopp i havet men pågrund av tidvattnet gick vi upp till poolen och hängde där. Därefter var vi ett gäng som gick och åt mat & drack drinkar på happy hour. 


Jag har också träffat mitt livs man här, jag vet inte så mycket om honom, mer än att han kallas för ”lama” men jag tänker att det kanske räcker! 


Efter middagen hade vi lite häng på Johannes & Emmas altan innan det var läggdags. Vi är fortfarande trötta här på kvällarna, så nu ska våran taktik hädanefter vara dagsfester! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...