tisdag 28 januari 2020

Nungwi

Första dagen i Nungwi spenderade precis som vi hade tänkt oss! Vi gjorde i princip ingenting. Jag & Jossan började dagen med att simma i havet, det var väldigt trevligt förutom att vi fick sällskap av maneter som typ brände upp hela mig. Sedan åt vi frukost och hängde runt poolen hela hela dagen. När kvällen kom kunde vi nog beskrivas som fifty shades of red. Vi spenderade kvällen med att ha strandfest på stranden bredvid vårat hotell. Det var sååå roligt för att typ alla var där. Jag träffade också världens gulligaste hund om jag nu smider planer på hur jag kan kidnappa hem! 


När jag vaknade dagen efter kände jag av sviterna av gårdagens strandfest, det var dessutom lite oväder så jag spenderade morgonen på rummet. Vid 10 kände jag att det var dags att gå ut och då mötte jag upp ett gäng i baren på hotellet. Dom skulle gå på marknad men jag var väldigt osugen på det för de som jobbar är så himla påstridiga, så jag och Malin tog en promenad längs stranden för att leta efter kossorna. Det var riktigt behagligt väder så det gick faktiskt att göra något.


Eftermiddagen spenderades också varvat mellan poolen & havet. Det har varit lite tryckt stämning idag för att 6 personer tyvärr lämnar oss imorgon. På kvällen hade vi avskedsmiddag för dessa på stranden. Imorgon väntar busslivet igen och semestern från semestern är slut. Då ska vi även möta upp ett gäng nya kamrater i Dar es salaam! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...