torsdag 23 januari 2020

Bushcamp


Resans första bushcamp avgick vid 8-tiden. Under resan stannade vi och åt lunch på en stor parkeringsplats, där man kunde skymta början av Kilimanjaro. 


Idag var resans varmaste dag! När vi kollade termometern när solen börjat gå ner hade vi 35 grader i bussen. När vi inte har svettats har vi läst böcker, sovit och bara umgåtts. Det är det mysigaste med bussdagar att man inte har några måsten och kan pendla mellan att vara för sig själv och umgås med andra.


Både Tanzania & Kenya har varit mycket mer grönt och bergigt än vad jag hade föreställt mig. Jag hade sett framför mig enorma slätter och en mer beigeaktig färg, men det är otroligt vackert här. Det är också så vackert att åka igenom alla byar och se människor med färgstarka kläder, kvinnor som bär hinkar på huvudet och barn som går till skolan, eller står längs vägkanten och vinkar glatt åt oss. Även några myllrande marknader har vi passerat. 


Nu när vi börjar närma oss Tanzanias kust har värmen förändrats till en mer fuktig värme. Tillslut stannade vi för natten, redan vid 19, vid en stor diner där vi blev bjudna på mat av chauffören och det fanns massvis med toaletter. Så lyxigt då jag hade tron att vi skulle laga mat & sedan köra fram till sent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...