torsdag 23 januari 2020

Ngorongorokratern


Vi blev upphämtade med våra safarijeepar vid 7 tiden på morgonen och påbörjade våran färd mot kratern. 

Nere i kratern verkligen ”kryllade” det av djur, framför allt zebror och gnuer och olika sorters antiloper! Det var helt sjukt att ta in hur mycket det var.


Miljön var otroligt vacker med en stor sjö mitt i kratern och alla kraterväggar runt om. 


Vi fick även äntligen se lejonhannar och elefanter på nära håll. Och tillslut stod dom där - noshörningarna. 4 av de 5 big five klarade vi av under veckan. Kvar är leoparden och den har vi inte så stora förhoppningar att se. Men hoppet lever ännu. 


Efter kraterturen kom vi tillbaka till campingen, jag & Anna betalade en slant för att använda poolen och när vi satte oss till rätta började det regna. Vi omvandlade då chillstunden till en träningsrunda och simmade tills regnet avtog ca 30 minuter senare. Då kom solen fram igen och vi satt där tills middagen. Middagen serverades på restaurangen på campingen, en restaurang med vita dukar och tända ljus. Jag var inte riktigt klädd för så fint. 


Efter middagen klättrade jag upp på taket och läste under mitt myggnät. Så mysigt att gå och lägga sig tidigt iblanda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...