torsdag 23 januari 2020

Ankomst till Bagamoyo


Den 22 januari kom vi fram till Bagamoyo. En kuststad som tidigare var knytpunkt för slavhandeln i Afrika. Hits tog slavarna för att sedan föras ut till Zanzibar. 


Vägen hit var varm och trött! Jag sov större del av resan pga att natten före kantades av ett åskoväder så jag sov inte som ett barn. Men så fort vi kom fram till campingen lämnade vi in våran tvätt och sedan hoppade jag & Anna i poolen innan lunch. Då blev jag äntligen människa igen. Dessa två dagar har jag verkligen undrat vad jag gett mig in på då jag ju inte är överförtjust i värme. Dessutom blev jag attackerad av både spindelnät & gräshoppor kvällen innan! Men efter doppet så mådde jag som en prinsessa! 


Vi bor på en otroligt härlig camping och till skillnad från vårat färdschema där vi endast skulle stå här över natten får vi en ”stå dag” här, alltså en ledig dag i staden. Detta innebar ett fantastiskt poolhäng under eftermiddagen där vi bara hängde och drack öl för 16 kr och gin & tonic för 20 kr. Det blev en riktigt trevlig eftermiddag. På kvällen gick vi ut och åt på en restaurang som hette Pua pua. Kvällen avslutades på campingens bar, och sedan på busstakets bästa plats längst ut mot vinden. Vi cabbade även upp våran del av bussen så jag somnade från ljudet av havet precis utanför våran camping. Just denna dag kändes livet så bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...