fredag 24 januari 2020

Bagamoyo


Jag vaknade vid 04 av böneutropet som var i staden, det pågick i en timme, och sedan började fiskarna utanför vår camping sin arbetsdag så efter det blev det inte mycket sömn. Vid 06 gick jag upp och satte mig i hammocken utanför bussen och tittade på hur en och en vaknade och gick upp. 


Jag var med i matlaget idag och gjorde frukost och sedan tog vi lite gruppbilder med bussarna innan Zansibar. Sedan gick vi ner ett gäng på stan och kollade och shoppade lite. Jag hittade en riktigt afrikansk djungelskjorta! När det började ösregna så vi satte oss och drack lite läsk, och sen kilade vi till lunchrestaurangen. En sak är säker och det är att när man är i Afrika får man inte ha bråttom! 


När maten kom blev dom dock förlåtna för det var det godaste jag typ ätit i hela mitt liv! Beef masala med potatismos och chapatibröd. 


Eftermiddagen spenderades på campingen där vi packade om inför zansibar, sedan gav vi oss ut för att äta middag på en restaurang där inget jag ville ha fanns att beställa, trots att det fanns på menyn (TIA!)Kvällen blev trots det bra och natten svettades bort på busstaket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...