tisdag 15 januari 2019

Iguazu

Nu har vi anlänt till sista landet för resan, Brasilien! Hittils är det precis som jag föreställt mig - grönt, grönt & grönt! Oerhört vackert, och oerhört varmt.

Första dagen här var det dags att besöka Igauzufallen, ett av 7 new wonders of nature, som ligger på gränsen mellan Brasilien och Argentina. Jag valde att besöka den brasilianska sidan. WOW! Det är bland det häftigaste jag har sett, nationalparken i sig är oerhört vacker med djungel, näsbjörnar och vattenfall så långt ögat kan nå. Iguazufallen består av över 100 vattenfall i olika storlekar. Vi vandrade längs leden och försökte insupa storheten i det. Efter vandringen hade vi bestämt oss för att åka båt i floden nedanför fallen. 

Vi fick åka ett tåg genom djungeln med en guide som berättade om olika växter och djur i djungeln och sedan fick vi även promenera en bit bland massa vackra fjärilar och växtlighet. Tyvärr också en och annan stor spindel. När vi kom fram bör vi om och hoppade i båten. Wow igen! Det var nästan ännu häftigare än själv promenaden. Båtturen avslutades med att båtföraren körde in oss i ett av vattenfallen. Tyvärr tyckte jag turen var alldeles för kort, jag ville bara åka mer! 

När vi kom tillbaka till vår camping var det dags för resans andra pinkfest! Förra pinkfesten levererade ju inte riktigt, så förväntningarna var stora - och vilken fest det blev sen! God mat, dans och trevligt sällskap hela natten. Natten avslutades med att vi var tre personer som delade på en madrass på taket på grund av att våran logiska förmåga var som bortblåst med drinkarna. Fabian & Tobias var helt övertygade om att det var bajs på stegen upp till deras tak, och istället för att ta den andra stegen var våran logiska lösning att alla skulle sova på min madrass, som är ca 60 cm! Det blev många skratt både då och idag. 

Imorgon är det en lång bussdag som väntar och bushcamp, innan vi ska nå Paraty på kusten utanför Rio. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...