lördag 19 januari 2019

Paraty

Två långa bussdagar tog oss från Foz de Iguazu till Paraty som ligger på den Brasilianska kusten. Sista tre timmarna var det dags för ”black party” som våra hårdrockare anordnade i Pellebussen. Runt 30 partysugna klämde in sig i Pellebussen som är bygd för ca 22 personer. Det bjöds på jägershot och väldigt trevlig stämning. När vi kom fram fick vi tacos och sedan gick folk och la sig.


På morgonen var det dags för båtutflykt, vi tog en båt ut i den brasilianska skärgården och där bjöds det på först en gratis caipirinha som sedan ändrades till två och sedan ändrades till fri bar! Ingen klagade direkt, det grillades också grillspett och snorklades och badades. Vilken fantastisk dag, det var verkligen det närmaste paradiset jag har kommit och jag kunde inte sluta le! 

När vi kom i land åkte vi tillbaka till hotellet för att duscha av oss och vila lite innan det blev middag i gamla stan, även Paratys gamla stan var otroligt vackert! Efter middagen var vi trötta efter en dag med gratis drinkar och strålande solsken och sen blev det ett riktigt åskoväder så vi åkte hemåt och gick och la oss.

I två nätter har jag slarvat med myggnät, första natten pga jag hade fått ett som var trasigt och jag var lite onykter så jag lyckades inte få upp det, och andra natten pga jag inte kunde hitta det jag brukar ha. Detta har resulterat i en hel del bett så jag ser inte klok ut på armarna. 

Imorse städade vi ur bussarna ordentligt eftersom det idag är vår sista bussdag. Det kändes helt sjukt att höra våra morgonlåtar för sista gången... Men ingenting att vara ledsen för än, för nu väntar ca 4 dagar i Rio de fucking Janeiro! Jag ska verkligen ta vara på tiden och umgås med mina nyfunna fina vänner och försöka hinna uppleva så mycket som möjligt av Rio! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...