lördag 29 december 2018

Sista dagen i Cusco 26/12

När vi kom tillbaka från inkaleden efter en tågresa var det strömavbrott, dessutom var jag riktigt påverkad av våran snabba höjdstigning under bussen. Det är så märkligt med höjden för vissa dagar går det helt bra, medans vissa blir man superpåverkad, framförallt då vid stigningarna.

Hur som helst blev det en lååång varmdusch, något vi inte var så bortskämda med under inkaleden och äntligen en riktigt toalett, alla toaletter på inkaleden var hål i marken eller naturtoaletter.

På morgonen var vi påverkade av våra tidiga mornar på inkaleden så vi vaknade riktigt tidigt, jag, Sara & Pelle var ute redan innan staden hade vaknat. Vid 10 mötte vi upp gänget vid marknaden och strosade omkring och handlade lite & kl. 13 hade en del av ”gamla” gänget bestämt sig för en lång vinlunch, det var sååå mysigt och jag provade alpacka för första gången. Riktigt gott kött faktiskt, det smakar som riktigt mört nötkött.

Efter lunchen tog jag, Sara & Adam en välbehövlig en timmes massage, och vi hann inte mycket mer då vi skulle träffa resten av gamla gänget för förfest i Pelle-bussen innan avskedsmiddagen. Vilken fantastisk förfest! Sedan blev det middag och en väldigt gråtmild utgång, vi bröt ihop både en och två gånger i barer och på dansgolv. Det var dock verkligen en av de absolut roligaste kvällarna hittils med bra musik på dansgolvet och kvällen avslutades på en karaokebar! Jag hade inte kunnat tänka mig ett bättre avslut med mina fina vänner som skulle åka hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...