tisdag 11 december 2018

Huanchaco

Igår var planen bussdag & bussfest på den andra bussen efter lunch, men dom åkte ifrån oss och vi kom aldrig ifatt, dessutom blev jag åksjuk och tog en åksjuketablett innan lunch som gjorde mig så trött, så min dag bestod mest av sova sova sova i de ca 13 h vi åkte buss. 

Vi kom fram till Huanchaco vid 21 tiden och så stod middag på schemat och sedan var det läggdags. Vi står på gatan utanför ett hostel här och precis när vi skulle sova smälldes det av 4 smällare precis utanför bussen, livrädda satte vi oss alla upp och jag hann tänka många tankar om pistolrån och kidnappningar innan vi insåg att det inte var någon fara. 

Det blev en lugn morgon imorse med frukost och lite strandpromenad innan det var dags för dagens utflykt till Chan Chan & Huaca de la Luna som är pre-inka arkeologiska fynd, Chan Chan är en stad och Huaca de la Luna ett tempel. Tack vare vår fantastiska guide Edit var det en rolig upplevelse, men inget jag skulle göra om. Däremot hade jag för dagen valt en klänning som passade perfekt in i templet. 

När vi kom tillbaka blev det en sen lunch som utvecklades till premiär för pisco sour och en hel del öl & sedan middag, en av de bästa hittils på resan faktiskt med goda grillspett.

Imorgon ringer klockan tidigt för att vi ska komma iväg till Lima! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...