torsdag 6 december 2018

Canyoning 

Idag var det dags för canyoning, kl 9 kom guiden och hämtade upp oss och vi åkte till kontoret för att prova ut de grejer vi skulle ha under aktiviteten, därefter åkte vi ut till ett ställe där vi fick genomgång av utrustningen och sedan vandrade vi ca 20 minuter innan vi kom fram till vattenfallen, våran canyoing gick ut på att vi skulle klättra ner för 5 vattenfall. 

Innan visste jag inte riktigt vad jag gett mig in på, så i första vattenfallet var jag hellugn men efter två dagars djungelvandring var inte mina muskler på topp och jag snubblade till vilket inte gjorde min rädsla mycket bättre, däremot har man inte så mycket val när man är mitt emellan fem vattenfall så det var bara att fortsätta neråt. När jag väl kom ner var jag så nöjd över att ha gjort det och även fast jag var rädd så var det verkligen en fantastisk upplevelse. 


När vi kom tillbaka till Baños bjöd företaget på lunch och sen hämtade jag & Sara ut lite tvätt och handlade lite inför de kommande bussdagarna, sedan väntade lite häng vid poolen som vi får använda i vårat camp.

Sedan blev det lite förfest utanför bussarna och restaurangen utanför våra bussar öppnade för kvällen så vi hade avkedsmiddag & fest för fyra resenärer som vi lämnar här imorgon.

Nu ska vi sova och sen väntar en till två bussdagar beroende på gränsen till Peru och sedan väntar förhoppningsvis lite strandhäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...