måndag 10 februari 2020

Chitimba -> Kande beach


Inatt har det ösregnet heeeeela natten, inte ett enda uppehåll. Jag låg näst längst ut på taket där presseningen samlade massor av vatten så Mattias väckte mig mitt i natten och bad mig tömma ur det. Sen vaknade jag med jämna mellanrum och gjorde det. På morgonkvisten hade jag råkat sova lite för länge så det var verkligen sååå mycket vatten på presseningen.


Vid 06 började alla på taket sjunga för Maj som fyller 35 idag! Dock hade Linas klocka ställt tillbaka sig till Tanzaniatid så vi var vakna en hel timme innan frukost.


Vi åt frukost och gjorde oss i ordning, när jag gick mot badrummen hittade jag en spindel i min väska, som tur är kom Björn till undsättning och räddade mig, sedan vid toaletten kände jag bara att något stort landade på min axel men jag kunde inte se vad det var så jag tänkte att det var en stor vattendroppe, men då var det en ganska stor ödla som hoppade på mig! Då fick det helt enkelt räcka med djur för idag! 


Vid lunch stannade vi vid ett köpcentrum och köpte lunch, sedan hade vi bussfest för att fira Maj. Vi pyntade bussen med ballonger och hade tutor. Det blev en riktigt lyckad bussfest. 


När vi kommit fram till vår camping var det storstädning av bussarna och sedan åt vi middag. Kvällen avslutades med lite dart & yatzy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...