söndag 19 januari 2020

Lake Naivasha

Efter en lång flygtur med knappt en blund landade vi i Nairobi. Vi blev upphämtade av bussarna och påbörjade sen direkt våran färd mot Lake Naivasha.

Det dröjde bara någon minut innan vi fick se våra första giraffer, i Nairobi Nationalpark som ligger precis i Nairobi.

Vägen till Naivasha gav en smak av Afrika direkt där vi åkte på små vägar förbi byar där det myllrade av folk, och konstiga shops och vägarna var skumpiga.

Vid 17 tiden var vi framme vid våran camping där vi ska spendera två nätter.

Vi fick bussinfo och sen blev det en sen middag innan det blev ett tidigt sänggående.

Det kändes helt underbart att äntligen få sova på busstaket igen och vakna upp till en ljusrosa morgon och ett matlag som lagar frukost och höra ljudet av alla fåglar här vid sjön.

På morgonen gjorde vi en walking safari, vi åkte ut till en nationalpark där vi fick promenera bland zebror, giraffer, bufflar, vårtsvin & antiloper. På vägen dit såg vi också massor av babianer. Vi promenerade omkring och kom  nära djuren. Det var så häftigt att få gå omkring bland djuren och vara i deras område på riktigt och inte i en bil! Sen åkte vi till lake Crater där vi fick promenera upp till en utkiksplats där vi såg tre av sjöarna här i området.

När vi kom tillbaka till campingen så gick vi och åt lunch & uppdaterade lite hem. Sedan passade vi på medan majoriteten av gruppen var på båttur att organisera upp och packa om våra väskor inför Masai Mara. I år är min packning 1000 ggr mer kaos än förra året så det var verkligen behövligt! Har redan gjort mig känd som tjejen som tappar bort allt 😂 Det blev lite campinghäng och kvällen avslutades på campingens restaurang där vi fick sitta i en mysig soffgrupp och äta tidernas godaste nachos!