tisdag 10 mars 2020

Paarl


När vi kom fram till Paarl stannade vi på ett ställe som heter Spice route där det fanns restauranger och olika provningar. Vi åt lunch innan vi tog oss an en ölprovning, sedan hann vi också med en ginprovning. 


Sen åkte vi till det ställe där vi skulle sova på natten. Jag hade haft mina aningar, men inte vågat ha några förhoppningar, vart vi skulle sova. Och när vi kom fram gick alla mina önskningar i uppfyllelse, vi fick bo på en alpackafarm! Jag började till och med gråta av lycka när jag såg dom, det var också så fint att dom hade hållit det hemligt för att det skulle bli en överraskning! Vi fick gå på en liten tur och kika på dom och sen hängde vi bara runt där och kikade på dom fantastiska djuren. Dom hade cirka 380 alpackor och två lamor, sen hade dom också dromedarer och åsnor och massor av andra djur.


Campingen var också beläget med utsikt över taffelberget och lite andra berg så solnedgången över alpackahagarna och taffelberget var helt fantastiskt. Jag avslutade kvällen med att adoptera en alpacka som ska födas inom en snar framtid som ska få heta Hanna! 

Jag somnade med ett stort leende på läpparna och har sällan varit så lycklig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...