fredag 4 januari 2019

Uyuni

På vägen till Uyuni hade jag min premiäråktur på andra bussen, maja, och det blev en liten spontan bussfest. När vi kom fram fräschade vi till oss lite innan vi gick och åt pizza. Vi gick sedan till en bar vi hade fått höras talas om. Där fanns det drinkar som serverades i icke barnvänliga glas. Det var ett typiskt backpackerställe med starka drinkar & shots med roliga lamanamn, typ sexy llama bitch, the 7 llama sins, llama sperm osv. Det fanns också lite olika challange man kunde göra. 

Jag mådde på topp men alla började gå hem men tillslut beslöt sig Elin & Tobbe för att stanna kvar, så vi fortsatte dricka drinkar och sedan gick vi till ett lokalt ställe och dansade lite innan vi gick hem och sjöng stad i ljus i ett folktomt Uyuni. 

Dagen efter var det dags för en av mina höjdpunkter på resan, salar de Uyuni, världens största och världens högst belagda saltöknen med en yta lika stor som Skåne. Det är mest känt för att man kan ta roliga perspektivbilder vilket vi gjorde, och även spegelbildsbilder. Det var verkligen ett av de häftigaste landskap jag någonsin sett. Vi fick också besöka en saltproducent som berättade hur de framställde sitt salt. 

På kvällen åt vi på resan absolut sämsta restaurang, och sedan blev det tidigt i säng. 

Idag har vi varit på en heldagsutflykt och vandrat bland lavaformationer och besökt en lagun med flamingos samt sett 1000 tals av lamor, så trots den långa bilturen (vi var nästan vid gränsen till Chile) är jag mer än nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kapstaden & Stellenbosch

Den enda heldagen vi egentligen spenderade i Kapstaden hade bittra Kapstadshanna bokat in tatueringstid för att slippa gå på sightseeing. Dä...